Red Martyr Entertainment – tvorac igre Saint Kotar

Red Martyr Entertainment – tvorac igre Saint Kotar

Horor psihološka detektivska avantura 

INTERVJU: Marko Tominić, osnivač i vlasnik Red Martyr Entertainment-a.  

BIOGRAFIJA: Marko Tominić, rođen je 1982. Godine u Puli, vlasnik je studia za razvoj video igara Red Martyr Entertainment. Magistrirao je Poslovnu informatiku na fakultetu u Puli, a firmu vodi više od 10 godina. Prije pokretanja i okretanju isključivo razvojem video igara, firma se bavila prodajom video igara i konzola te opreme putem interneta za područje Hrvatske. 

Kako napraviti video igru kada nemate iskustva u game developmentu? Kako finansijski izdržati period razvoja igre od nekoliko godina? Čime se naoružati, da jednom kada igra izađe – bude uspješna? Ta i na još mnoga druga pitanja za časopis BH Gamer odgovorio nam je stvaratelj dugoiščekivane hrvatske video igre Saint Kotar, Marko Tominić.

BH GAMER: Za početak možete li naše čitatelje upoznati sa onim što radite, te ko čini ekipu Red Martyr Entertainment? 

MARKO: Mi smo studio za razvoj video igara i interaktivnih priča sa sjedištem u Puli, Hrvatska. Red Martyr čini ekipa kreativaca i zaljubljenika u video igre, od glavnog artista Mirka Ćalušića, Unity developera Gorana Vinkovića te mene, Marko Tominić, direktora studia i direktora Saint Kotar projekta te pisca. Radimo u suradnji sa freelancerima, za zvuk braćom Buljević, programerom Luka Maljić, te animatorom likova Luka Stojanac.

BH GAMER: Kako ste došli na ideju da kreirate igricu? Šta Vam je bila inspiracija? 

MARKO: To je barem lako. Bio je toj dječački san koji sam kad tad morao pretvoriti u realnost. Još davne 89’ kada su mi roditelji poklonili Commodore 64 rekao sam da želim razvijati video igre. Naravno da je to tada bio samo san, ali bi i ostao da nije bilo mukotrpnog rada i želje.

BH GAMER: Ukratko nam opišite ovu psihološku detektivsku avanturu Saint Kotar.

MARKO: U ulozi dvojice svećenika budite se u malom ruralnom mjestu Sveti Kotar. Ženska koja je s vama stigla noć prije nestala je, ne možete je pronaći. Ubrzo saznajete da je optužena za ritualno ubojstvo načelnika mjesta te da je član misterijoznog kanibalskog kulta. No je li to istina? Jeste li i vi krivi za strašan zločin? Saint Kotar je detektivska misterij igra sa elementima psihološkog horora. Za ljubitelje HP Lovecrafta i Egar Alan Poea.

BH GAMER: Igru krasi rukom crtana grafika i unikatan dizajn. Šta Vam je bio izazov raditi kod ove igrice? 

MARKO: Kombiniramo 2D rukom crtane pozadine i 3D modele karaktera. To se može činiti kao lak posao, no zapravo zadaje velike tehničke probleme Kojima se možete prilagoditi. Dosta je limitiran način rada zbog čega smo morali određene filmske scene izbaciti. No pozitivna je stvar kako sa full 3D igrom, dakle kada bi imali i svijet 3D umjesto rukom nacrtan 2D, nikada ne bi mogli dostići takav unikatan stil koji se svima sviđa.

BH GAMER: U opcijama možemo uključiti “classic horor mode” koji nam pruža crno-bijelu verziju igre! Zašto baš ta opcija? 

MARKO: Kako bi se igru moglo igrati u stilu klasičnih starih horora, naravno! Ima nešto posebno u njima, vjerojatno zbog jednostavno prijelaza između svijetla i tame, pa sjene dolaze nekako više do izražaja, izgledaju strašnije. To je čar klasičnih filmova i zbog toga smo je htjeli jednostavnim klikom ponuditi i našim igračima.

BH GAMER: Da li je teško pronaći potencijalne ulagače za projekte? 

MARKO: Da. Morate zaista se dobro potruditi prezentirati svoj projekt, planove, ciljeve, rokove. Sve mora biti jasno. A kada i je jasno, i kada odradite nekoliko video poziva sa potencijalnim izdavačem, onda na kraju pregovori propadnu zbog samo jednog faktora. Treba biti uporan i vjerovati u sebe i svoj projekt.

BH GAMER: Koji su planovi za budućnost Red Martyr Entertainmenta? 

MARKO: Sada krećemo u razvoj dodatne ekspanzije za Saint Kotar čija će radnja pokriti događaje u noći prije početka cijele igre, a odmah iza toga krećemo sa novom igrom. Paralelno ćemo raditi na interaktivnim stripovima s pričama vezanim uz samu igru Saint Kotar, čime ćemo širiti taj svijet koji sam stvarao godinama.

BH GAMER: Generalno, kakva je gaming industrija u Hrvatskoj, te u susjednim zemljama? Možete li napraviti usporedbu? 

MARKO: Situacija u Hrvatskoj svake godine je sve bolja, puno malih studija nastaje i razvija se. To je pohvalno. Ali nekako imam dojam da i dalje stojimo iza Srbije koja već godinama ima dobre i velike studije. Čuo jesam i za par iz BiH-a, Crne Gore, Slovenije. Sve u svemu, mislim da svi imamo priliku, a talent je neupitan. Pojedinačno kao države jesmo mali, ali se z nas uvijek čuje, pa tako može i u svijetu video igara.

BH GAMER: Koja je Vaša najdraža igrica? 

MARKO: To mi je vječita debata: Baldur’s Gate 1 ili 2, ili Fallout 1 ili 2. Ta četiri naslova ja gledam kao Baldur’s Gate i Fallout, pa se zapravo stalno premišljam što mi je od ta dva draže, ali je zaključak uvijek da su mi podjednako najbolji, svaki na svoj način. Starije su igre, ali taj osjećaj koji imam kada ih igram (još uvijek), nijedna druga igra još nije nadmašila.

BH GAMER: Za kraj, da li imate poruku za naše čitaoce? 

MARKO: Pozdravljam susjede i želim uspjeha i zdravlja, te ih pozivam da odigraju Saint Kotar! Vjerujem da će ih krajolik u igri uvelike podsjećati na vlastiti. Ukoliko sanjaju o pokretanju vlastitog studija, kažem – samo naprijed i budite uporni! Samo upornost i rad.

Leave a Reply